Ta bort skyddet


v40_00__turbo_benny_olsson_012.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_013.jpg


Man lyfter upp motorn, för man måste ta bort ett motorfäste


v40_00__turbo_benny_olsson_016.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_017.jpg


Tips, kolla hur justeringen sitter före demonteringen...


v40_00__turbo_benny_olsson_019.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_020.jpg


Här behövs en ny hjälpaggregatsrem


Märkning


v40_00__turbo_benny_olsson_023.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_024.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_026.jpg


Klipp alltid av remmen vid demontering, då rörs ingen inställning


Ta bort bultarna för plåten ( 2 st )


Plåten


Nedre märkningen är svår att se, märk extra själv, Ta ej bort remskivan..


Märkningen för vevaxeln


v40_00__turbo_benny_olsson_033.jpg


Gör rent spåren för hjälpaggregatsremmen


v40_00__turbo_benny_olsson_035.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_036.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_038.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_041.jpg


Underifrån, det går lättare att sätta dit remmen med hjälp av vatten på remmen!


Nu sitter den där... utan vatten!


Lås remmen med en slangstump vid vevaxeln, bilden tagen underifrån, man tar ej bort remskivan


Man vrider justeringen alltid åt vänster...till ca klockan 7...


Nu är den rätt justerad...


Rätt justerad...Vrid runt motorn flera varv före start för att kont. remspännaren


Rätt monterad och justerad ny remspännare vid rumstemperatur, insexhålet ca klockan 7.. och alltid ny brytrulle 2.. vattenpumpen byter man kanske vid tredje rembytet! med original kylarvätska...


Motortyp..


Bara vända arbetet


v40_00__turbo_benny_olsson_053.jpg


v40_00__turbo_benny_olsson_054.jpg